top of page

❤ Je bent niet alleen ❤

"Mamma, je bent niet alleen", een stopzinnetje van mijn dochter Lou de laatste tijd. Hoe treffend. Ik merk dat deze zin mij steeds weer raakt. In de kern. Het doet iets met mij. Diep. Ik weet namelijk dat ik niet alleen ben. Dat weet en voel ik steeds meer. Maar zo heb ik me jaren lang wel gevoeld:

Alleen. Vreemde eend. Alien. Niet van deze planeet. Eenzaam.

Ben ik wel op de juiste planeet beland? Vroeg ik me vaak af als kind. Ik snapte er geen reet van hier. Wat doen alle mensen raar hier. Waarom is iedereen zo onaardig en wreed tegen elkaar? Waarom kijkt niemand omhoog, naar de sterren? Waarom lijkt niemand zich hier af te vragen WAAROM ben ik HIER? Waarom doet iedereen maar wat? Huh? Verwarring.

❤ Honger naar Waarheid

Als kind was ik dus al mega nieuwsgierig. Leergierig. Wijs. Ik snakte naar Waarheid. Ik wou weten hoe het zat. Dit leven. Dit alles. Hoe zat het nou? Hallo? Wie kan mij dat vertellen?

Toen hield ik al van diepte. Diepgang. Het diepe graafwerk. Vragen stellen. Ik kan zo nog de frustratie voelen in mezelf, dat niemand het leek uit te maken. Dat niemand deze vragen stelde om me heen. Geen antwoorden. Koetjes en kalfjes. Dat wel. Ik kon er niets mee. En daar begon de eenzaamheid. Daar werd de blokkerende overtuiging geboren; ik ben vreemd. Ik hoor hier niet. Pas hier niet. Wat ik voel, de vragen die ik stel, kloppen schijnbaar niet.

Heel pijnlijk. Dan maar verstoppertje spelen. Onder mijn dekens. Weg van de wereld. Weg wijsheid. Wegstoppen. Wegmoffelen.

Jarenlang heb ik me dus gevoeld als die vreemde eend. Die alien. Dark shit.

En dacht ik; ik hou ervan om 'alleen' te zijn. 'Laat mij maar alleen' Dat heb ik 'nodig'

(How far from the Truth..)

Heimwee naar mezelf

Na diep graafwerk in mezelf, digging, die modder weet je nog, kon ik ontdekken dat het bullshit was en is. Niets vreemde eend. Ik kwam weer in contact met mijn aangeboren kwaliteiten. Die ik als kind al had. My true nature. Die diamant. Mijn wijsheid. Mijn diepte. Mijn nieuwsgierigheid. Mijn betrokkenheid. Mijn liefde. Mijn intelligentie. Mijn gevoeligheid. Mijn speelsheid. Mijn passie voor Waarheid. Wat een heerlijke ontdekking. Jippiejaaajeeeeeeej! Ik werd weer blij. Jump for joy, jump for joy! Ik voelde eindelijk weer contact met mezelf. En daarom minder alleen. Home Coming.

"Ik voelde al die jaren dus heimwee naar mijn ware zelf'

❤ Ik ben niet alleen!

En daarna kwam er achter: ik ben helemaal niet alleen! Er zijn heel veel mensen om mij heen die onvoorwaardelijk van mij houden. Er zijn heel veel mensen om mij heen die mij willen steunen. Die er voor mij zijn. 'When the shit hits the fan'. Zoveel liefde. En er zijn heel veel mensen die dezelfde passie delen als ik: they love Truth. Ik begon me weer verbonden te voelen met alles en iedereen om me heen. Yes!

❤ Anders 'zien'

Alsof mijn ogen open gingen naar de Werkelijkheid. Ik zag en voelde ineens:

Zoveel steun. Zoveel compassie. Zoveel liefde. Zoveel betrokkenheid. Voor mij. Wauw! Echt voor mij. Ik ben nooit alleen geweest. Altijd verbonden geweest. Ik had me er alleen helemaal voor afgesloten. Zag het niet meer. Laat staan voelen. Afgesneden. Koud. Lonely. En ik kwam er achter:

Ik hou heel veel van mensen. Ik hou heel erg van contact. Van Verbinding. Ik hou van samen zijn. Van gezelligheid. Ik houd van de kracht van samen. Lachen, gieren, brullen, janken, boos, knuffelen met elkaar. In vol ornaat. Samen door highs and lows. Voorbij de schaamte. Muren weg. Defensie mechanisme doorzien. In alle kwetsbaarheid. Echt durven zijn met en naar elkaar. Daar hou ik van. Als kind verlangde ik daar al naar, kan ik nu zien. In Verbinding zijn.

❤ Like a Rock

Zoals bij Standing Rock nu. Die power. Samen. Vanuit het hart. Staan voor je Waarheid. En de hele wereld die mee steunt: The power of Unity & Love.

Fantastisch. En pijnlijk tegelijk. But together we stand strong. Daar sta ik voor.

❤ En jij?

Voel jij je vaak alleen? Of vreemd? Sta jij in contact met je diepste verlangens? Kan je voelen waar je in het diepste van je hart naar verlangt? Voorbij je Ego-mind? Als je hart aan het woord is, waar verlang zij dan naar? Let her speak her Truth.

❤ Zie jij liefde of te kort?

Kan jij zien hoeveel liefde er voor jou is? Om je heen? Van je familieleden, je vrienden, de dieren, de natuur, noem maar op? En kan jij contact maken met de liefde die jij voelt voor je geliefden? Voor alles waar je van houdt?

Heb je enig idee hoeveel LIEFDE jij bent? En hoeveel liefde jij aan een ander geeft? Heb je enig idee wat voor een wonder jij bent? Wij allemaal zijn?

1 fucking groot WONDER & MYSTERIE!

❤ The mind

We hebben de neiging om ons steeds weer te focussen op te kort. Op 'het is er (nog) niet'. Zo zijn we geprogrammeerd: denken in tekorten. Ze kijken we naar de wereld. Door de lens van 'gebrek'. Dat zorgt voor groot lijden in ons systeem. Herken je dat?

❤ Wil het zien!

Sta eens langer dan 1 seconde stil bij de liefde die er voor je is. Bijvoorbeeld 1 minuut lang. Of doe eens gek, 5 minuten. Lang he, zijn we niet gewend ;)

Ga zitten. Hand op je hart. Adem diep. Naar je buik. Sta erbij stil. Zie ze voor je, al die lieve wezens uit jouw leven. Ze zijn er voor jou. Je bent niet alleen. Je bent nimmer nooit alleen. Je bent altijd verbonden. Wil het zien, wil het voelen. Ga ervoor, focus er op, on purpose. See it, feel it, be it! Dat voelt lekker he? :)

Because baby, realise, you are:

(*zet nu deze tune van 2brother of the Fourth Flour op, voor dubbel effect ;) 'Never alone, never alone, you are never alone'

❤ Met vuur in mijn hart - Sarah Anne Kat


bottom of page